8 Ekim 2013 Salı

Musakka Tarifi

Bugün Ne pişirsem diye düşünürken ,Buzdolabın da ki malzemelere bakınca neredeyse çürümek üzere olan kabak ve patlıcanları görüp Musakka yapmaya karar verdim.Daha önce de bir kez yapmıştım ama yine de sağlam olsun diye internetten "patlıcan musakka nasıl yapılır " diye ufak bir araştırma yaptıktan sonra yemeğe başladım.Ben musakka için farklı olarak kabakları da kullanacağım. Hem yemeğe ayrı bir lezzet verir, hem de kabakları değerlendirmiş olurum diye düşünüyorum.
 
Önce Malzemelerimizi Sayalım:
 
4 adet orta boy patlıcan
3 adet orta boy kabak
1 adet orta boy soğan
4 adet yeşil biber
yarım kilo Domates
4-5 diş sarımsak
250 gr kıyma
yarım çay bardağı zeytinyağı
1 tatlı kaşığı tuz
1 çay kaşığı karabiber
ve kızartma için mısır yağı
 
Musakka nasıl yapılır? İşte Cevabı;
 
Patlıcanları ve kabakları iyice yıkayıp  sonra enlemesine salatalık dilimler gibi dilimleyelim, hemen ocağın üzerindeki daha önceden kızdırılmış olan tavada ki kızgın yağa patlıcanlarımızı sonra da kabaklarımızı atıp kızartalım.Burada şunu belirteyim,Yıkadığınız patlıcan ve kabak kuru olmalı aksi takdirde kızgın yağ sıçrayabilir.Kızarttığımız kabak ve patlıcanları bir kaba alalım.Ben ek olarak kabak kullandım siz sadece patlıcan ile de yapabilirsiniz.Kızartırken patlıcanlarınızı yakar derecede değil hafif şekilde kızartın,çünkü daha sonra yemeğin harcı ile birlikte tekrar pişecek.
 
Musakka harcının hazırlanışı;
 
Tencereye 3-4 yemek kaşığı zeytinyağı koyup ocağa koyalım.1 adet orta boy soğanımızı ve 4-5 diş sarımsağımızı soyalım önce soğanları daha sonra da sarımsakları hafif pembeleşinceye kadar orta ateşte tencerede pişirelim . Bu arada daha önceden soyulmuş ve küp, küp doğranmış domateslerimizi ve hemen akabinde 250 gr.kıymamızı ilave ederek karıştıralım.Orta ateşte yaklaşık 15 dakika kadar piştikten sonra harcımız hazır durumda.
 


















Son evre musakka
 
Daha önce hazırladığımız kızarmış patlıcanları yayvan bir tencereye dizelim hemen üzerine harcımızı ekleyelim.malzeme fazla gelirse bir kat patlıcan 1 kat harç yapabilirsiniz.Hazırladığımız musakkayı ocağa alalım içerisine yarım bardak kadar su,tuz ve karabiber ekleyip orta ateşte pişmeye bırakalım.Yaklaşık 15 dakika pişen musakkayı 15 dakika da kısık ateşte pişmeye bırakalım suyunu çekince servise hazırdır.
 
Bu Musakka benim kendi icadım.Ev de kalan kabaklar bozulmasın diye kabakta koydum.Bence güzel de oldu.
 
Afiyet olsun....
 
 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder